1972 Buick Riviera GS
W 1971 roku General Motors - właściciel marki Buick - zaprezentował jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów w powojennej historii nie tylko amerykańskiej motoryzacji: nową wersję Riviery, w której tylni zderzak z bagażnikiem schodziły się w jeden punkt. Żaden z liczących się na świecie producentów aut, od czasów lat trzydziestych ubiegłego wieku, nie zaprezentował auta o nadwoziu, które mogłoby zostać nazwane "Boattail" (tł. kadłub łodzi, łódź) - a ten właśnie model mógł...
Umieszczenie takiego kształtu nadwozia w wyzmiarach 218 cali (5,54 m) długości, przy 122 calach (2,1 m) rozstawu osi i wadze 4428 lb (2008 kg) powodowało, że ludzie na świecie albo ten samochód wielbili, albo go nienawidzili.
Nasz Buick Riviera to model GS, czyli krótka i limitowana seria Grand Sport, o większej mocy i zmienionym sterowaniu automatyczną skrzynią biegów. W chwili obecnej ma 35000 mil przebiegu od nowości, więc jest ledwo "dotarta". Riva jest wyposażona w 18 calowe chromowane felgi, nadające jej jeszcze agresywniejszy design a niemal puste wydechy dodatkowo potęgują wrażenie.
Wszystko po to aby Wasza uroczystość była wyjątkowa dla Was i dla Waszych gości.