1937 Buick Special Sedan 40
Na przełomie lat 20-tych i 30-tych ubiegłego wieku, najpopularniejszym samochodem w Stanach Zjednoczonych był oczywiście Ford T i jego następca, czyli model A. W 1933 roku prawie wszystkie fabryki amerykańskie całkowicie zmieniły kształt nadwozi pojazdów, wprowadzając coraz więcej zaokrągleń, przez co bryły z całkowicie kwadratowych nabrały bardziej opływowych kształtów. Przednia szyba już nie była pionowa, tylko została podzielona na dwie części i pochylona do tyłu, obudowa silnika wraz z grillem przednim nabrały opływowych kształtów, tył samochodów również płynnie i gładko schodził w dół, wkomponowując się w zaokrąglone tylne błotniki. Ten trend jest kontynuowany również w latach 40-tych.
Nasz Buick to wersja 40 series Special Sedan Trunkback, co oznacza że mamy do czynienia z 6-cio osobowym sedanem, z powiększonym bagażnikiem z tyłu. Auto wyposażone jest w silnik o pojemności 4 litrów w układzie rzędowym z ośmioma cylindrami, operujący imponującą jak na tamte czasy mocą 100KM, oraz manualną, 3-biegową skrzynię biegów o najnowocześniejszej konstrukcji na świecie w tamtych czasach. To właśnie w tej wersji wprowadzono synchronizację biegów w fabryce General Motors. Ten właśnie model auta z tylnymi drzwiami otwieranymi w drugą stronę był ulubionym środkiem transportu gangsterów z Al Capone na czele.
Nasz egzemplarz pochodzi z Nowego Jorku, gdzie w jednej rodzinie spędził ostatnie 40 lat. Z bólem serca i łzami w oczach, starsza Pani rozstawała się ze swoim skarbem. Obiecaliśmy, że auto odzyska swoją dawną świetność i dotrzymaliśmy słowa, remont został zakończony w roku 2010. Całkowicie odbudowane nadwozie, lakierowanie na kolor waniliowy, nowa tapicerka z alcantary, na nowo chromowane wszystkie elementy i remont mechaniczny... Te działania sprawią, że Państwa podróż naszym autem do ołtarza a później na salę weselną, będzie niezapomnianym przeżyciem...